Menu
  • it
  • en
  • #2021 #Divine Music

    Venezi_Betti

    Saturday 29 May 2021
    Firenze, Teatro Verdi
    Saturday 29 May 2021 h. 6:00 p.m.
    BEATRICE VENEZI conductor
    LUCA BETTI trumpet
    Orchestra della Toscana
    Wolfgang Amadeus Mozart / Don Giovanni, ouverture
    Franz Joseph Haydn / Trumpet Concerto
    Wolfgang Amadeus Mozart / Symphony No.39 K.543
    Duration 60 minutes about / no pause
    The presence of the audience is provided for in full compliance with the regulations in force, guaranteeing the distance between people seating in the stalls area. Audience members are required to wear masks when entering, throughout the concert and when leaving the theatre.
    The capacity of the stalls area is up to 300 seats.
    Tickets
    General admission ticket with allocated seat € 10,00

    On sale at Teatro Verdi Ticket Office from Monday to Friday from 10.00 am to 1.00 pm.

    More info at 055 0681726
    teatro@orchestradellatoscana.it

    If you are relatives, you must complete the self-certification and present it at the time of purchase. You can download it here > SELF-CERTIFICATION

    A fine mese altro concerto dell’ORT in presenza, che vede sul podio il ritorno di Beatrice Venezi. Il programma si apre e si chiude sulle note di Wolfgang Amadeus Mozart; prima nel famoso incipit di apertura del Don Giovanni, e poi con la Sinfonia n.39 – spesso definita “l’Eroica di Mozart” per la tonalità in mi bemolle maggiore e per la sua solennità. A intervallare la musica del genio salisburghese tocca a Luca Betti, prima parte dell’ORT non ché tromba solista nel Concerto per tromba e orchestra di Haydn. Composto nel 1796, questo concerto fu pensato ad hoc per il trombettista di corte Anton Weidinger, l’ideatore della tromba a chiavi, la «tromba organizzata», una via di mezzo tra la tromba naturale e quella a pistoni. La comparsa di questo nuovo strumento interessò il pubblico e catturò la fantasia di molti compositori (Sussmayr, Kozeluch, Kauer, Hummel), tanto che nacquero molte pagine di buona musica per il nuovo modello di tromba.






    Fondazione Orchestra Regionale Toscana - VAT 01774620486 - Cookie Policy - Realizzazione sito WWS Snc